Part X: Duin Under! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wouter Duineveld - WaarBenJij.nu Part X: Duin Under! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wouter Duineveld - WaarBenJij.nu

Part X: Duin Under!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

01 April 2016 | Australië, Adelaide

Met een massage op het strand en cocktail in mijn hand Azië waardig afgesloten. Tijd voor een nieuw avontuur, na 4 maanden Aziaten om me heen en rijst op tafel is het mooi geweest. In Melbourne werd ik opgewacht door een vriendin waarmee ik samen de tour door Afrika had gemaakt. Hierdoor naast een gratis slaapplaats aan het strand bij St. Kilda ook een persoonlijke gids, altijd handig. In de middag meteen de stad doorgelopen. Melbourne is relaxt, gezellige straatjes en cafeetjes en vooral hele aardige mensen. Daarna moest zij werken dus had ik besloten om de tweede dag meteen door naar Sydney te gaan. Na eerst nog gezellig wat gedronken te hebben in Melbourne met een bekende uit Heemskerk! stond ik dezelfde dag alweer in Sydney. Daar met twee andere bekenden afgesproken die ik in China was tegengekomen. Gezellig gebarbecued en wat gedronken. De volgende dag op tijd met de ferry naar Manly, waar ik weer met een andere vriendin uit Heemskerk had afgesproken die daar nu woont. Het is een kleine wereld! De ferry was op zichzelf al super, omdat je een perfect uitzicht hebt op het Opera house en de harbour bridge! Vervolgens rondgeleid in Manly en over de mooiste stranden van Sydney gelopen. Het weer was super dus de middag afgesloten op het terras! Daarna verder gegaan op haar balkon met nog een paar leuke mensen, gezellig! Uiteraard ook de toerist uitgehangen en de hele stad doorgelopen. Veel drukker en chaotischer dan Melbourne, maar veel mooie dingen om te zien en genoeg te doen. Een leuke stad!

De volgende dag vroeg teruggevlogen naar Melbourne om het weekend voor te bereiden: met de vriendengroep van die vriendin naar een muziekfestival (Golden Plains)! Het weer was top, de muziek leuk, de sfeer goed en de mensen gezellig! Ik mistte natuurlijk wel mijn Rock Werchter matties, maar dit was een prima vervanging voor een keer. Na het weekend eerst wat slaap ingehaald en daarna Melbourne ingegaan om een bakkie te doen met nog een bekende uit Heemskerk, gezellig allemaal en apart om dat zover van huis te doen. Mijn gids nam me daarna mee via de prachtige Great Ocean road naar Lorne, een mooi dorpje aan een nog mooier strand. Lekker in de zon gelegen en weer eens geprobeerd om te surfen. Dat is een stuk moeilijker op de golven hier, maar het blijft gaaf om te doen! Weer terug naar Melbourne en daar nog geluncht met iemand die ik in Laos had ontmoet, dat is het leuke van reizen! Je komt zoveel mensen tegen en het is leuk (en handig!) om contact te houden. Tot slot nog naar de vrije training van de formule 1 geweest. Indrukwekkend om de auto's te zien en horen, uiteraard ook even onze landgenoot aan het werk gezien!

De eerste twee weken Australië vliegen zo voorbij en ging ik alweer door naar de volgende stad, Adelaide. Ook daar kon ik weer bij iemand terecht die ik in Afrika had ontmoet, top! Na een half jaar werd het ook wel weer eens tijd om familie te zien. En wie kunnen mij nou beter Australië laten zien dan mijn vader en Claudia! Ze opgewacht op het vliegveld en dan is het toch wel even spannend en raar, maar zodra je aan een biertje zit voelt het alweer alsof we thuis in de bar zitten. Speciaal, gezellig en heel leuk natuurlijk! Eerst nog een dag de stad in gegaan en de directe omgeving gezien. Je kunt hier niet rondrijden zonder dat je tussen de wijnranken terecht komt en een proeverij hebt gedaan, vervelend! Heerlijke wijn en prima eten, het Australische leven is slecht ;) De volgende dagen met de auto de outback ingegaan en even een rondje van 2.500km gemaakt. Dat klinkt veel, maar stelt hier niks voor! Het land is zo groot en er is zoveel te zien, ongelofelijk. Naar verschillende dorpjes gereden waar werkelijk niks gebeurt en amper mensen wonen. Er is overal wel een hotel met bar en restaurant, gelukkig maar. Het landschap is onvergelijkbaar met Nederland en wisselt continue. Zo rij je door de bergen, dan weer door uitgestrekte open vlaktes. Eerst is het 100km alleen maar gras, daarna weer bossen, gevolgd door velden met alleen maar stro. Van files hebben ze hier nog nooit gehoord, het is zeldzaam om andere auto's tegen te komen. Wel zie je genoeg wilde dieren en is het al snel niet meer bijzonder om kangoeroes te zien, al blijft het mooi om ze weg te zien springen!

Na een paar mooie wandelingen door de bergen, schitterende ritjes off-road en langs de kust en uiteraard nog een paar lekkere wijnproeverijen weer terug naar Adelaide. Daar het nachtleven nog even meegemaakt, dat is gezellig maar niet heel bijzonder. Ook naar een Australian football wedstrijd geweest, heel gaaf om te zien en een mooie sport waarbij altijd wel iets gebeurd! Vervolgens de boot gepakt naar Kangaroo island dat hier vlak voor de kust ligt. Hele mooie natuur en veel dieren te zien, de stranden en het uitzicht zijn prachtig! Naast de kangoeroes ook dolfijnen, possums, echitna's, roofvogels, zeehonden, koala's en nog veel meer dieren gezien, heel gaaf! Hierna nog even terug naar Adelaide voor een goed avondje poolen en borrels, toch wel gezellig in de stad! Kortom, super dagen tot nu toe en Australië bevalt prima!

Zo is het alweer 1 april en ben ik ruim 200 dagen op reis. Nu zit ik zoals het hoort als echte backpacker in de business class aan de champagne onderweg naar Alice Springs (altijd handig om contacten te hebben!). Het is nog steeds heerlijk en een enorme ervaring. Het is goed dat ik na een half jaar 'alleen' reizen weer samen met bekenden op pad ben, gezellig! De laatste paar maanden komen er nog veel meer familie en vrienden langs, super! Voorlopig nog niet naar huis dus ;) Helaas de afgelopen weken ook minder leuke berichten gehad wat je dan weer even doet realiseren hoe het leven ook is en kan gaan, het is goed om daar dan even bij stil te staan. Belangrijk dus om altijd volop te genieten van de mooie momenten!!



  • 01 April 2016 - 08:16

    Joyce:

    Leuk verhaal weer wout! Echt een hele vervelend leven heb jij zo he!!
    Geniet er nog EenVandaag zo de laatste maanden, want voor dat je het weet sta je met een nl biertje op de kermis. Xxx

  • 01 April 2016 - 12:22

    Marty:

    Marty!!
    Mooi verhaal weer.. En nu zit je echt duin under te pilsen!!
    Hoeveel dagen heb je nog? Kan ik alvast Vrij nemen als je weer op schiphol aankomt

  • 02 April 2016 - 01:04

    Martin:

    Klinkt allemaal wel heel vervelend en saai, maar niet heus!
    Hoe krijg je het voor elkaar om al die mensen om je heen te verzamelen?
    Wat een belevenissen allemaal, en je bent pas op de helft.... nog vele landen te ontdekken.
    Blijf genieten.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

De wereld rond in ongeveer een jaar! Start op 10 september, einde??? Naar Afrika, (Zuidoost) Azië, Oceanië en Zuid-Amerika, dat is het plan! Hier hou ik jullie af en toe op de hoogte van mijn reis, leuk als je een bericht achterlaat!

Actief sinds 17 Sept. 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 16185

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 02 Augustus 2016

Wouter's Worldtrip

Landen bezocht: