Part 1: The Start - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wouter Duineveld - WaarBenJij.nu Part 1: The Start - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wouter Duineveld - WaarBenJij.nu

Part 1: The Start

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

17 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hop! Daar ging ie dan eindelijk. Na bijna een jaar erover praten en ongeveer 3 weken voorbereiden ;) naar Schiphol toe en de lucht in!

Een avond van tevoren je tas inpakken is geen aanrader, alhoewel je dan wel de hele nacht de focus hebt of je alles mee hebt.. Zal vast wel dan, dus gaan! De lieve mensen die nog naar mijn huis en Schiphol waren gekomen maakten het weggaan er niet makkelijker op (thanks! :D), maar het was goed zo. En na 18 uur reizen stap je dan zo Cape Town International AirPort in. Zoals het hoort stond de taxi-chauffeur me al op te wachten en die bracht me naar een prima hotel/guesthouse. Ff bijkomen en meteen maar de Tafelberg op, prima weertje voor! Met studentenkorting naar boven (toch nog handig zo'n pasje!) en wauw, wat een uitzicht!! Aan de ene kant kijk je zo naar het einde van de wereld en vanaf de andere kant overzie je Kaapstad en Zuid-Afrika. Machtig!

Volgende dag de stad in, naar Waterfront. Uitzicht over de baai, Robbeneiland en het WK-stadion. Daarna de bar in, ff een bakkie en biertje! Live muziek en rugby erbij, uitzicht op de haven. Dan realiseer je je toch even hoe goed het leven is, nice!! In de avond voetbal en wat biertjes met Amerikanen en een Nieuw-Zeelander, gezellig. Daarna snel met de taxi terug naar het hotel, dat was het plan. Eerste taxi probeert je op te lichten, dus uitgestapt en naar de volgende. Tussendoor wil een zwerver geld en anders moest hij me pijn doen, haha. Even gelachen om de man van 2 turven hoog en de volgende taxi in. Ook die wilde meer geld, maar daar trappen we niet in. Blijkbaar gaat dat zo hier, gezellig op zaterdagavond!

Na evengoed een prima dag weer vroeg op, want moeders stond voor de deur! Leuk met Martin, m'n oom en tante! Nog een keer de Tafelberg op, blijft mooi!, en de stad door. Next day naar Hermanus, met de boot de oceaan op om wilde walvissen te zien. Super gaaf om zo dichtbij te komen, wat een beesten! Uiteraard ook naar Kaap de goede hoop zelf geweest, toch bijzonder om daar bij dat bord te staan. Tussen de chinezen, dat dan weer wel. De wijnstreek Stellenbosch konden we natuurlijk niet overslaan, prima wijn gedronken. 's Avonds springbok gegeten en toen echt afscheid genomen. De laatste dag voordat mijn tour begint nog met de boot naar Robbeneiland, indrukwekkend! De cel van Mandela gezien, je zal er maar 16 jaar onterecht moeten zitten...

En zo zit de eerste week er alweer op! Straks verzamelen met de groep waarmee ik 45 dagen door Afrika ga, ben benieuwd! Geen idee hoe de WiFi onderweg is, maar jullie zien het wel dan!

Ciao!

• 17 September 2015 - 14:35

Joyce :

hey wout,
    Zo te horen bevalt het je wel!! Super leuk om je verhaal zo te lezen en de
    Foto's te bekijken. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Heel veel plezier xx

• 17 September 2015 - 14:43

Tom:

Zo te lezen ben je de eerste week goed doorgekomen!!

Blijf deze updates doen want het is bereinteressant!

Doeg!

• 17 September 2015 - 17:05

Jack:

Hele mooie eerste week Wouter! Goed geschreven! Ben benieuw naar de eerste bushervaringen

• 17 September 2015 - 17:30

Mo:

Klinkt goed Wout! Ben benieuwd naar al je toekomstige avonturen

• 17 September 2015 - 17:50

Wes:

Hey wout,

Ik was deze week aan het werk!

Groetjes,

Wesley.

Ps die tweeturvenboi was siiiiekkke munier seker!

• 17 September 2015 - 19:23

Beep:

Hoii Wout!

Tuuurlijk vinden wij het leuk om mee te lezen! Goeie verhalen en blijf genieten van dat mooie leven!

Ojaa, en net as Wes was ik ook aan het werk.

Groetjes van Beep

• 18 September 2015 - 08:32

Gerda:

He Wouter, fijn dat de start goed is. Spannend allemaal. Heel veel plezier gewenst. Groetjes, Gerda

• 18 September 2015 - 10:39

Rikus Sleifer:

Ja Wouter, de eerste week zit er alweer op. Voor je het weet ben je weer thuis. Maar niet aandenken. Gewoon lekker genieten van deze bijzondere reis en alles wat erop je afkomt (m.u.v. de wilde dieren).

groet, Rikus

• 18 September 2015 - 21:02

Justin:

Mooie verhalen vriend, leuk om te lezen naast de foto's op facebook.

Keep 'em comming ;)

Veel plezier!

• 21 September 2015 - 16:17

Wilma Roos:

Super gaaf Wouter! Wat je nu al gezien en gedaan hebt in een week!
    Echt leuk om je zo te kunnen volgen, ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    Heel veel plezier en geniet!

• 16 Oktober 2015 - 11:20

Willem Van Hoorn:

Erg leuk te lezen Wouter en mijn god wat ga je een hoop ervaringen opdoen het komende jaar. Blijf schrijven en foto's posten want het is erg leuk om je te volgen vriend. Bedankt voor je appie vanochtend !!

Heel veel plezier, geniet er van en pas goed op jezelf !

Groeten, Willem